Contentmarketing is de banner advertentie van onze tijd als we niet oppassen. Kwantiteit staat voor kwaliteit van content en komt al bijna net zo ‘interuptive’ over als de ouderwetse banner advertenties. Met lagere click, awareness en engagementrates tot gevolg.

Permissie vragen, vertrouwen winnen, en je doelgroep of sterker nog; je publieksprofiel centraal stellen in je contentstrategie is het antwoord om van contentmarketing geen interuptive marketing te laten worden. Aandacht verdien je met behulp van mensen. Je in te leven, sociaal op te stellen, te luisteren en relevant te zijn op het juiste moment op de juiste locatie. De content moet met andere woorden waarde toevoegen voor de consument. De prioriteiten liggen in het vervullen van de wensen en behoefte van de klant centraal, meer dan in het nastreven van het behalen van je eigen (bedrijfs)doelstellingen. Als de content niet waard is om gepromoot te worden door je publieksprofiel is het in de eerste plaats niet waard om gecreerd te worden. Dat visuele content steeds meer wordt gewaardeerd zien we door de opkomst van de populariteit van visuele socialmedia netwerken. We houden van visuele content. De combinatie van woord en beeld blijft meer hangen dan alleen het geschreven woord.  Meer weten over contentmarketing? Bekijk de presentatie van buro Ghergich&Co over contentmarketing.