Digital Advertising oftewel digitaal adverteren heeft zo’n enorme vlucht genomen de afgelopen jaren dat het misschien wel de belangrijkste vorm van adverteren is geworden om jongere generaties te bereiken, verkopen te stimuleren en merken te bouwen.

Het IAB en digitaal adverteren
Mede dankzij het Interactive Advertising Bureau (IAB), de brancheorganisatie voor digitaal adverteren, is de interactieve marketingindustrie aan een enorme opmars bezig. Het IAB heeft als doel om deze industrie te professionaliseren en als onafhankelijk platform op te treden om kennis te verspreiden en het aanspreekpunt te zijn voor digital marketingprofessionals.

Het IAB geeft 8 redenen waarom digitaal adverteren werkt voor merken:

1. Digitaal adverteren zorgt voor een hogere ROI en Sales
2. Digitaal adverteren werkt versterkend voor offline media-channels
3. Digitaal adverteren is relevant voor de gehele customer journey
4. Digitaal adverteren zorgt voor mond-tot-mond reclame
5. Digitaal adverteren zorgt voor een hoger merkvertrouwen, en stimuleert interactie met merken
6. Digitaal adverteren is efficienter dan offline reclame
7. Digitaal adverteren is essentieel om een groot mediabereik te realiseren
8. Digitaal adverteren is nog effectiever dan we eigenlijk weten en beseffen.

Bekijk de 8 redenen waarom digitaal adverteren werkt voor merken nog eens gemak in onderstaande infographic.

IAB