De smartphone heeft meerdere eigenschappen die het aantrekkelijk maakt om een creatieve invulling te geven aan mobiele advertenties. Denk aan een camera, de GPS functie, een microfoon, maar zeker ook een gyroscoop.

Het mobile bureau MobPro heeft in opdracht van ING een parralax half page ad ingezet op mobiel.  Dat houdt in dat de advertentie, met behulp van een gyroscoop, reageert op de beweging van gebruiker met zijn smartphone. Hierdoor krijgt de ING uiting een driedimensionaal effect. Dat grijpt niet alleen de aandacht, maar betrekt de gebruiker nog beter bij de uiting en het merk aldus MobPro.

Gyroscopen zorgen er normaal gesproken voor dat duidelijk is in welke stand je telefoon zich bevindt: dit kan liggend, staand of schuin zijn. Ook de snelheid kun je meten met een  gyroscoop zodat naast richting ook bewegingssnelheid, het aantal graden en de rotatieaantal berekend kan worden. Meer weten over targeting op mobiel? Klik hier.

De uiting is ingezet ter promotie van de ING Private Banking Golf Week.

Scan de QR-code en bekijk de advertentie.

mobpro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bron:MobPro