Mobiel advertentieplatform InMobi en het wereldwijde medianetwerk Starcom MediaVest Group (SMG) kondigden een strategisch partnerschap aan dat mobiele advertenties in Europa zal aandrijven. De samenwerking combineert de strategische krachten van beide organisaties om alle SMG-klanten van schaalbare mobiele advertentiediensten te voorzien.

Iain Jacob, EMEA-president van Starcom MediaVest Group: ‘Voor merken is mobiel is tegenwoordig geen optie meer, maar een vereiste. Dit partnerschap stelt ons in staat om onze klanten de beste, meest vooruitstrevende mobiele oplossingen te bieden. Omdat dit uniek is in Europa hebben we een duidelijk concurrentievoordeel waarmee onze Europese klanten van enorme voordelen en toegevoegde waarde verzekerd zijn.’

Het partnerschap geeft klanten van SMG niet alleen toegang tot de mobiele doelgroepen van InMobi, innovatieve advertentieformats, consumenteninzichten en het InMobi Exchange-platform, maar het is ook het begin van een afgeschermde native mobiele advertentiemarktplaats. Deze afgeschermde markplaats zal innovatieve native en video advertentiemogelijkheden leveren aan adverteerders, waarmee SMG schaalbare, op maat gemaakte oplossingen kan ontwikkelen die aan de individuele behoeften van alle Europese klanten tegemoet komen.

Als onderdeel van het partnerschap hebben InMobi en SMG een gezamenlijke productcommissie gevormd om de roadmap van InMobi met de vereisten van SMG klanten te stroomlijnen.

Luc Tran-Thang, SMG-president van Frankrijk, België en Nederland: ‘De mogelijkheid om mobiel-georiënteerde strategieën te ontwerpen en leveren zal steeds belangrijker worden voor onze klanten. Toegang tot technologische oplossingen is daarbij cruciaal. Dit partnerschap versnelt onze mogelijkheden om die strategiën op schaal te kunnen leveren.’

Het InMobi-platform biedt merken en agentschappen toegang tot meer dan 200 miljoen Europese consumenten via meer dan 100 klantpersona’s. De aangeboden advertentie-ervaringen, waaronder video, native en full-screen advertentieformats, zijn alom erkend in de industrie.

Atul Satija, Chief Revenue Officer, InMobi: ‘We zijn erg enthousiast over ons partnerschap met SMG en kijken er naar uit om wereldmerken een diversiteit aan advertentiemogelijkheden aan mobiele consumenten te kunnen leveren. Dit partnerschap vernieuwt het leiderschap van InMobi in de mobiele advertentiewereld, zowel wereldwijd als in Europa, en zal een grote rol spelen in het centraal stellen van mobiele campagnes bij het opbouwen van een merk.’