Mobiele devices hebben de manier waarop we informatie consumeren verandert. Als marketeers moeten we de trends in de gaten houden en de sterke en zwakke punten van zowel tablets als smartphones begrijpen. Op deze manier kunnen we zorgen voor juiste en relevante content voor de verschillende mobiele gebruikers. Adobe Digital Index heeft het State of Mobile Benchmark rapport over Q2 2013 gepubliceerd waarin interessante learnings staan. Wij zetten er een aantal voor je op een rij.

In de westerse landen is de tablet snel omarmd terwijl Aziaten juist de smartphone prefereren boven de tablet. Grootste verschil is te zien bij de Engelsen. Zij surfen voornamelijk via de tablet. Het verschil tussen tablet en smartphones is hier het grootst. Internet gebruikers overall bekijken maar liefst 70% meer pagina’s per bezoek op tablets dan zij doen via een smartphone.

De tablet geniet tevens de voorkeur als we kijken naar retail en e-commerce gerelateerde activiteiten. Deze trend is echter precies omgedraaid als we kijken naar de telecom sites. Daar wordt voornamelijk de smartphone gebruikt. Dit zien we ook bij de media & entertainment sites. Online shoppers zijn drie keer meer geneigd over te gaan tot aankopen wanneer zij shoppen op een tablet versus een smartphone. Een e-commerce website moet dus altijd zorgen voor een vlekkeloze ervaring op tablets om geen omzet mis te lopen. Kanttekening is echter wel dat de tablet conversie rates nog steeds niet in de buurt komen van die op PC’s.

shopping

Zoomen we dan in op gebruik van smartphones en tablets dan zien we, wellicht niet geheel verrassend, dat digitale magazines voornamelijk op de tablet gelezen worden. 75% tegenover 23% op de smartphone. De resterende procenten gaan naar E-readers en game consoles.

Meer feiten en cijfers? Download via onderstaande link het gehele rapport.

Bron: Adobe Digital Index

Photo: garryknight (cc)