Dat er verschillen zijn in mediaconsumptie tussen de generatie X en de Millennials weten veel marketing en communicatie professionals wel. Maar wat zijn de belangrijkste verschillen in (mobiel) internet gebruik? Om deze vraag te beantwoorden heeft IDG Global Solutions een onderzoek gedaan onder deze doelgroepen. Tot de generatie X behoren mensen die 35jaar of ouder zijn. De zogenoemde ‘Millennials’ bestaat de uit de generatie die opgegroeid is met Internet en nieuwe technologieën en op dit moment tussen de 18-34jaar oud is. De verschillen tussen beide groepen worden echter steeds kleiner, nu ook ‘oudere’ doelgroepen steeds meer mobiele devices intensief gebruiken.

Toch zijn Millenials op een aantal punten (nog) voorloper ten op zichtte van Generatie X:

– Millenials zijn duidelijk voorloper in het bekijken van video op smartphones (89%vs68%)
– Millenials zijn voorloper in Multi-screening; het gebruiken van meerdere devices tegelijkertijd.
– Millenials zien de smartphone en tablet meer als vervanger van de traditionele TV. Offlinemedia worden meer online geconsumeerd.
– Millenials kopen vaker producten via de smartphone (63% vs 51%). Echter op de tablet shopt Generatie X vrijwel net zo makkelijk dan dat Millennials dit doen.

Bekijk alle uitkomsten in onderstaande afbeelding.

Photo: papalars (cc)

Millenials.vs.GenerationX