Nadat Unilever in de Verenigde Staten met Dove en Axe al als een van de eerste adverteerders experimenteerde met de inzet van Snapchat, lanceert het concern in Nederland op Koningsdag haar eerste Snapchat sponsored lens campagne.

De lens, waarmee Snapchat gebruikers hun gezicht kunnen omtoveren tot een wild dier, wordt ingezet door Magnum en maakt deel uit van de campagne voor de nieuwe variant: Magnum Double.

De strategie, inkoop en executie van deze campagne wordt verzorgd door Mindshare.

Robbert van Ooijen, Connection Manager bij Mindshare: “Hoewel veel adverteerders en bureaus hun hoofd breken over het bereiken van jongere leeftijdsgroepen, zien wij volop kansen voor het bereiken en boeien van Generation Z. Snapchat biedt ons een goede mogelijkheid om met merken als Magnum onderdeel te zijn van hun conversaties.”

Birgit Blomberg, Country Media Manager: “We zijn bij Unilever altijd op zoek naar innovatieve manieren om mensen in contact te brengen met onze merken. Met de sponsored lens kunnen we hen op een laagdrempelige en vooral ook leuke manier betrekken bij ons campagnethema”.