De mobiel bankieren app van ING is aangevuld met stem en vingerafdrukherkenning. Hierdoor wordt betalen nog makkelijker gemaakt.

ING introduceert als eerste bank in Nederland betalen met stem- en vingerafdrukherkenning in de Mobiel Bankieren App. Nadat klanten eerder al gebruik konden maken van stembediening in de app en in konden loggen met vingerafdrukherkenning, is het vanaf vandaag ook mogelijk om betalingen te bevestigen in de App met je stem of vingerafdruk. Met deze biometrische toepassingen maakt ING het gebruik van de Mobiel Bankieren App nog sneller en makkelijker voor haar klanten.

Een op drie klanten met geschikt toestel gebruikt vingerafdrukherkenning

Op dit moment maken al 2,2 miljoen klanten gebruik van de Mobiel Bankieren App die samen gemiddeld 2,2 miljoen keer inloggen per dag. Inloggen in de Mobiel Bankieren App gebeurt sinds maart van dit jaar ook veelvuldig door middel van vingerafdrukherkenning. Inmiddels maakt een op de drie klanten met een hiervoor geschikte smartphone gebruik van deze biometrische toepassing.

Ook Inge, stembediening in de app, wordt door steeds meer klanten gebruikt. Inmiddels maken 100.000 unieke klanten gebruik van de functie, voornamelijk om hun saldo te checken en om betaal- en spaaropdrachten te geven binnen de app. Op basis van klantfeedback zijn beide functionaliteiten doorontwikkeld en is het vanaf vandaag mogelijk om ook te betalen met stem- (iOS en Android) en vingerafdrukherkenning (iOS-toestellen uitgerust met Touch ID).

Innovatie maakt klanten financieel fit

ING wil klanten helpen om financieel fit te worden en te blijven door klanten inzicht en overzicht te bieden op hun financiële zaken en door bankieren makkelijker te maken. Innovatie speelt hierbij een belangrijke rol. In een vooruitstrevend land als Nederland waarin de nieuwste technologieën als eerste de normaalste zaak van de wereld zijn, loopt ING voorop om vernieuwingen door te voeren in haar dienstverlening.

Jeroen Losekoot, Manager Marketing Internet & Mobiel: “ING wil voorop lopen op het gebied van technologie. Door onder andere de toevoeging van biometrische toepassingen in de app kunnen we geldzaken sneller en makkelijker maken voor onze klanten en de toegankelijkheid vergroten. Hierdoor krijgen klanten meer grip op hun financiën. Ze betalen een rekening veel sneller en ze staan minder rood.”

Dagelijkse bankzaken makkelijk maken

De smartphone wordt steeds belangrijker voor het regelen van bankzaken. ING blijft daarom innoveren en nieuwe functionaliteiten toevoegen in de app, waarbij klantfeedback een grote rol speelt. Met de introductie van betalen middels biometrie maakt ING het voor klanten nog makkelijker om mobiel te bankieren. Daarnaast kunnen deze toepassingen in de toekomst eveneens van toegevoegde waarde zijn als het gaat om klantherkenning en veiligheid, waarbij biometrie gebruikt kan worden als extra identificatiemiddel bovenop de pincode.

bron:ING
photo:91262622@N02(cc)