De mobiele bestedingen door adverteerders overtreffen voor het eerst dit jaar de desktopbestedingen. Zo voorspelt eMarketer. Mobiel neemt 51.9% van de digitale bestedingen in 2015 voor haar rekening. De grote drijfveer voor adverteerders om over te stappen naar mobiel is dat de consument volledig in de ban is geraakt van deze populaire mobiele devices. De consument is gemiddeld 2uur en 51minuten per dag actief op mobiele devices. Meer dan de helft van deze tijd wordt gespendeerd aan zijn smartphone.

Mobiel zorgt voor meer dan de helft van de digitale advertentiebestedingen
Kijkend naar de adverteerdersbestedingen gaat het grootste gedeelte van het budget nog naar display advertising (51,1%). Banners, rich media en sponsorships vormen de belangrijkste inzet van middelen. Ook de inzet van video wordt binnen display alsmaar groter. SEA, betaalde zoekmachine advertenties, neemt het op twee na grootste aandeel voor haar rekening, 44,7%.
De cijfers gelden voor de VS. In 2017 gaan er meer budgetten van adverteerders naar digitale media, dan naar TV, zo is de verwachting. Bekijk de totalen en percentages van de advertentie bestedingen in de VS in bijgevoegde afbeeldingen.

mobieleadvertentiebestedingen.1mobieleadvertentiebestedingen.2mobieleadvertentiebestedingen.3

photo:alberto_doval(cc)