Zo blijkt uit het deze week uitgegeven ‘State of Paid Search Report’ van de Search Agency een van de grootste Search bureaus uit de VS dat tevens een sterke groei in kwartaal 3 van dit jaar constateert in impressies, clicks en adverteerdersbestedingen bij de grootste zoekmachines Google, Bing en Yahoo. Mobiel stijgt in marktaandeel ten op zichtte van desktop, waarbij nu meer dan een 1/3 bij Google van de clicks afkomstig is uit mobiele devices zoals de smartphone en tablet.

Mobiele devices en clicks

Dit in tegenstelling tot Bing waar nog slechts 18% van de clicks afkomstig is uit mobiele devices. Consumenten zorgen vergeleken met vorig jaar voor een stijging in clickvolume van 50% op smartphones en van bijna 64% op tablets.

De vice president van de Search Agency Keith Wilson verwoordt het als volgt:

“In Q3, we continue to observe consumers migrating toward smartphone and tablet devices, “With Enhanced Campaigns rolled out and Google’s cross-device estimated conversions announcement, marketers must adapt to these new tool sets to understand how to connect with today and tomorrow’s consumer.”

Geinteresseerd in het downloaden van het volledige rapport? Click dan hier.

Mobiele devices zorgen voor meer dan 1/3 van de clicks

 

Bron: TheSearchAgency
Photo: brownpau (cc)