Deloitte voert elk half jaar de Online Ad Spend Study uit in opdracht van het IAB. Het aandeel van display advertising binnen zowel mobiele sites als applicaties laat een mooie stijging zien van 3,2% in 2012 naar 6,6% in het eerste half jaar van 2013. In-app advertising laat vooral binnen smartphones een mooie groei  van 36% (index 136) zien. Een mooie stijging natuurlijk maar nog lang niet in verhouding tot de tijdsbesteding aan het medium.

mobile revenue h1 2013

[chat question=”Remy van der Werf, Sanoma | Senior Business Analyst”][/chat]

”The mobile advertising spend is no way near its full potential, as the share of mobile screens that connect daily with our content network and media brands is already at a considerable size and constantly growing”

mobile advertising ad spend

[chat question=”Diederick Ubels, Mobile Professionals | Co-founder and General Manager”][/chat]

“It’s great to see that advertisers are recognizing the role of mobile more and more. We foresee that mobile advertising continues to grow as advertisers will increasingly achieve great results with mobile campaigns. We need to keep on testing and have to share more knowledge about mobile advertising in order to convince advertisers of the huge potential of mobile marketing.”

Bron: Deloitte IAB Report Online Adspend H1 2013

Photo: garryknight (cc)