‘Mobile is a Layer, Not a channel’. Een van de uitspraken tijdens LUMA’s presentatie op de Mobile Marketing Association Summit. Mobiel overstijgt en ligt als het ware een laag over de digitale marketing channels; Search, Display Advertising, Social en Video. In deze presentatie die de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van mobiel laat zien komt tevens de concentratie van de mobile advertising bestedingen naar voren. 67% van de adverteerdersbestedingen worden onderverdeeld tussen twee partijen,  namelijk Google en Facebook. Twitter volgt als derde.

Mobile Advertising wordt in deze presentatie onderverdeeld in twee werelden. Die van ‘App on App’ en die van de grote merken als McDonalds, Kraft, Nike en HP. Waar in de eerste wereld vooral wordt afgerekend op basis van CPI (Cost per Install, kosten per app download), is dat in de wereld van de grote merken op basis van inkoop van CPM (Cost per Mille, kosten per 1000 vertoningen), of CPA (Cost per Action).  Mobiel= Apps. Zowel in tijd als in bestedingen. Consumenten besteden maar liefst 86% van hun tijd op mobiel aan apps.

Bekijk alle ins en outs in onderstaande presentatie.