Native Advertising gaat voor de meeste omzet zorgen bij mobiele campagnes de komende jaren voor uitgevers van (mobiele) content. Naast Native Advertising, zorgen ook In-stream Pre-Roll videos en High Impact Rich media formaten voor aanvullende omzetten op mobiele devices. Zo blijkt uit onderzoek onder bezoekers (veelal online merk marketeers) van de Digiday Publishing Summit in Nashville (VS) deze maand.

Een grote uitdaging van de mobiele industrie is  het serveren van campagnes over multiple-screens. Naast de complexiteit van het serveren en het compatibele maken van deze campagnes op meerdere devices zijn er vaak ook teveel vendors voor nodig om dit te realiseren.

Native Advertising is het codewoord van 2014 wordt vaak beweerd. In ieder geval is het in toenemende mate populair bij adverteerders. Sterker nog, native advertising ook wel sponsored content genoemd gaat in 2014 een cruciale rol spelen volgens ook het IAB (Interactive Advertising Bureau). Bij native advertising gaat het om content die qua vorm en opmaak feilloos matchen bij de redactionele content van het medium. Goed voor de gebruikerservaring want de irritatiegraad is relatief laag en interessant voor adverteerders omdat reclame en relevante content goed kunnen samengaan.

Het IAB heeft geprobeerd duidelijkheid te scheppen in de chaos en is begonnen met standaarden te ontwikkelen. Hiervoor is het Native Advertising Playbook ontwikkeld waarin 6 vormen van native advertising worden bepaald. Klik hier als je er meer over wilt weten.

Bekijk de uitkomsten van het onderzoek onder bezoekers van de Digiday Publishing Summit in onderstaande infographic. 

Native Advertising

Photo: melenita (cc)