Vodafone heeft Nederlandse jongeren de kans geboden om binnen 48uur zelf een Vodafone commercial te ontwikkelen. Deze commercial gemaakt voor de nieuwe prepaid dienst Vodafone YOU is een humorvolle geworden. Hiermee gaf Vodafone in feite voor het maken van reclame voor de eerste keer de regie echt uit handen.

Bye bye, saaie reclamespots
Creatievelingen vanaf 16 jaar werden gevraagd om te laten zien hoe reclame er volgens hen uit moet zien. Tijdens de productiemarathon in het weekend van 15 augustus bivakkeerde de crew 48 uur lang in de Cinemates Studio’s in Amsterdam Noord.

Kelvin Boerma, één van de twee Cinemates: “We vonden het gelijk een super tof initiatief. Met onze eigen producties geven we een kijkje in ons leven, dus deze verantwoordelijkheid was nieuw. De vibe binnen het team was positief en we hadden de verhaallijn snel voor ogen. Het was een uitdaging om het binnen de tijd af te hebben, maar het is gelukt. We hebben zo veel lol gehad.”

Voor jou, door jou
Met YOU richt Vodafone zich op jongeren.

Eva Ruiz, hoofd brand & marketing communicatie bij Vodafone: “De mediaconsumptie van deze doelgroep verandert bijna dagelijks. Waar eerder veel waarde gehecht werd aan TV, bewijzen platforms als YouTube en social media hoe belangrijk engagement is geworden. Het contentaanbod moet daar naadloos op aansluiten en wie weet beter hoe dat werkt, dan de doelgroep zelf? Met YOU voegen we daad bij woord aan ‘power to you’ en gingen we de uitdaging aan om de doelgroep zelf in de driver’s seat te zetten. We zijn trots op het resultaat, op de jongeren die hieraan meewerkten en de Cinemates, Kelvin en Peter. We hadden het zelf niet beter kunnen doen.”

Credits
Regie online commercial: Kelvin Boerma en Peter de Harder (Cinemates) | Deelnemers: Amber Smeele (18 jaar), Brent Egberts (19 jaar), Gabriela Kapel (20 jaar), Jonaihra Sprock (19 jaar), Lennart Schoenmaken (19 jaar), Max Carless (21 jaar) | Projectleiding namens Het PR Bureau: Viola Welling, What Else Matters | Creatieve sparring productiemarathon: Maarten Boer, Buutvrij for Life | Coach productiemarathon: Maarten Stenvers | Creatief concept & PR: Het PR Bureau | Media ondersteuning: MEC | ATL ontwikkeling: TBWA

Bron:Vodafone