In een keer op de hoogte van alles wat er speelt in digital marketing? Neem dan zeker deze slideshare presentatie van reclamebureau Ogilvy even door.  Je vindt er de belangrijkste key digital trends voor 2016. Deze presentatie neemt je mee in de nieuwste trends en achtergronden waardoor je een brede scope krijgt voor wat je als digital professional mag verwachten.

Uiteraard speelt mobile advertising, adblocking, en (video) content een belangrijke rol. Net als Virtual Reality. Maar ook de millennials en sterker nog de generatie geboren na 1995, die we generatie G en generatie Z noemen, krijgen alle aandacht.

Interessant weetje? Uit een onderzoek van het Ogilvy in 2015 bleek dat 725 van de top 1000 video’s van Facebook afkomstig waren van YouTube. Deze video’s zorgde voor meer dan 52miljoen views in 30 dagen. Combineer dit met meer en meer platformen waar video een grote rol speelt en bedenk dat dezelfde content op meerdere platformen te vinden is. De distributie van content is belangrijker dan ooit.

Bekijk de key digital trends voor 2016 in onderstaande presentatie.