Zo denkt in ieder geval de CEO van Kargo, een van de grootste Mobile netwerken van de VS erover <Voor de videopresentatie lees verder>. Kargo zorgt voor de mobiele optimalisatie van advertentieruimte voor uitgevers als o.a. CBS, Warner Brothers en NBC. Niet met het lukraak vullen van mobiele banners tegen over het algemeen lage CPM tarieven, maar door grote merkadverteerders als P&G,Unilever en bekende automerken de mogelijkheid te bieden om met rich media, ‘engaged’ video formaten en native advertising in de juiste context de juiste brand experience te bieden in een premium umfeld. Met andere woorden ook het advertentieaanbod ‘beyond the banner’.

Mobile Brand Advertising

Maar dan toch blijft 90% van de advertentievoorraad onverkocht zo geeft Harry Kargman, CEO van Kargo toe. En dan begint het gevecht met de banner ruimte tegen Google, Facebook en Microsoft. De verleiding om je aan te sluiten bij ee  SSP’s (Sell Side Platform’s) om toch deze advertentieruimte te vullen is groot. Echter dat geeft dat weer een neerwaartse druk op de CPM tarieven. Het is dan een kwestie van tijd dat je primaire adverteerders tegen de over het algemeen lagere CPM tarieven inkopen via de Sell Side Platforms zo geeft dhr Kargman aan.

Hoe dan wel om te gaan met deze advertentieruimte, SSP’s en wat zijn de premium advertentieformaten? In onderstaande videospeech tijdens een Mobile Conference geeft hij uitleg. Zo geeft hij uitleg over welke advertentievormen de afgelopen periode door Kargo zijn uitgerold en op welke wijze de mobiele advertentieruimte van premium uitgevers volgens hem optimaal vercommercialiseerd kan worden.

Kargo bevindt zich in hartje  NewYork, en  is hoe kan het ook anders, een van de meest hippe en ondernemende plekken om te werken. Bekijk onderstaande videorapportage van nieuwsprovider Bloomberg over het kantoor van Kargo.

Bron:Bloomberg/Kargo.com

Photo: 72906133@N00 (cc)