Wingman Mobile, bekend van de exploitatie van apps als TVGids, Buienalarm en Ruzzle, draagt de gehele exploitatie van haar portfolio apps en bijbehorende websites over aan Semilo en haar mobiele label Mobvious. Dit betekent niet dat de apps eigendom zullen worden van Semilo, Buienalarm zal bijvoorbeeld nog steeds eigendom zijn van Digital United. Alleen de exploitatie is door Semilo overgenomen.

Buienalarm wordt maandelijks door 2.3 miljoen Nederlanders gebruikt, TVGids verwelkomt elke maand 1.3 miljoen bezoekers op de site en in de apps. Het is hiermee de meest gebruikte app om te kijken wat er vanavond op TV komt!

Screenshots3

Met de toevoeging van de apps Buienalarm en Het Weer in Nederland aan het portfolio exploiteert Semilo het grootste netwerk van weer-gerelateerde websites en apps van Nederland.

Hans Caspers, mede-oprichter van Semilo, over de overname: “Adverteerders richten zich in toenemende mate op devices waar de consument op elk moment van de dag te bereiken is. Kwalitatieve apps worden een steeds belangrijker schakel in dat proces.”

Stijn Veeger, mede-oprichter van Wingman Mobile: “De mobiele advertentiemarkt begint steeds meer volwassen te worden en Wingman is daarom in goede handen bij onze grote broer Semilo.”

De digitale exploitant verstevigt met deze overname haar leidende positie op de mobiele advertentie markt. Het is onder andere verantwoordelijk voor de exploitatie van apps als Shazam, Skoep, AutoScout24, Weerplaza, Weeronline en Zoover.

Bron:Semilo