Oreo is haar eerste Snapchat advertising campagne gestart in samenwerking met Snaplabs, een label van Isobar Social Embassy. De campagne is onderdeel van de wereldwijde Open Up campagne en is opgezet in samenwerking met Carat. Snapchat is booming. Met ruim 2 miljoen Nederlandse gebruikers is de app inmiddels minstens zo populair als Instagram. Met name onder jongeren is Snapchat populair: maar liefst 71% van de 12-19 jarigen heeft de app geinstalleerd.

Vanwege het sterk visuele karakter van de Open Up campagne en de jongvolwassenen doelgroep van Oreo, wordt gebruik gemaakt van de 3V video mogelijkheid die Snapchat adverteerders aanbiedt.

Steven Jongeneel – oprichter van Snaplabs: “Snapchat is hét platform om jonge doelgroepen te bereiken. Dit is de voornaamste reden om Snaplabs te starten en we zijn erg enthousiast dat wij samen met Oreo deze campagne invulling mogen geven.”

Mihaela Maftei, Brand Manager Oreo Western Europe, zegt over de campagne: “Oreo is een modern en hip merk met een grote affiniteit voor social media kanalen. Gezien de enorm toenemende populariteit van Snapchat in Nederland is het een goed moment om dit kanaal in de mediamiddelenmix van Oreo in te zetten. Daarnaast is het een geweldige manier om consumenten op een nieuwe manier te bereiken en onze huidige Open Up with Oreo campagne te promoten.”

De Open Up with Oreo campagne loopt in april en is vanaf 22 april te bewonderen op Snapchat.

Meer weten over waarom jongeren massaal zijn overgestapt naar Snapchat? Klik hier.