Category

Social

Social

Het Facebook en Twitter jaaroverzicht 2015

Het bewogen jaar 2015 is weer achter de rug. We delen onze ervaringen, onze gevoelens en vrolijke en minder vrolijke momenten tegenwoordig vooral op Facebook en Twitter. Raar is het dan ook niet dat trieste wereldgebeurtenissen op sociale media zoals…

Lees verder
Social

De spectaculaire YouTube 2015 Rewind is weer uit

Na een dag al meer dan 28miljoen keer bekeken. Deze misschien wel populairste YouTube video van het jaar. De YouTube Rewind 2015. Inmiddels zijn de best bekeken YouTube video’s en YouTube-muziekvideo’s al even bekendgemaakt. Alle reden voor YouTube creators om een…

Lees verder
Social

De 5 stappen naar meer engagement met visuele content

Contentmarketing is ongekend populair. Merken laten steeds meer het traditionele adverteren waarbij het louter zenden van commerciele boodschappen centraal staat achterwege. Hiervoor in de plaats willen merken maar al te graag consumenten binden met interessante, boeiende, waardevollen en aansprekende content….

Lees verder
Social

Edeka kerst-viral geeft kippenvel

Zo die zit. Ongevoelige kerel als deze kerst-viral je niets doet. De Duitse supermarktketen Edaka is niet vies van opvallende virals om haar naamsbekendheid te verhogen. Maar deze kerst-viral veroorzaakt wel een heel groot kippenvel moment. Elke letter die nu nog…

Lees verder
Social

Buzzcapture toont bereikcijfers bij alle mediabronnen

Media monitoringtool Buzzcapture voegt bereikcijfers toe aan alle on- en offline berichten. Hierdoor kunnen bedrijven op basis van kijk- en luistercijfers, oplagecijfers en online- en social mediabereik meten hoeveel mensen een bericht heeft bereikt. Buzzcapture is de eerste partij die…

Lees verder
Social

Meeste Facebook profielfoto’s verouderd

Nederlanders denken bewust na bij het uitzoeken van een geschikte profielfoto op Facebook. Ze willen vooral positief overkomen op de foto. Erg actueel is de profielfoto alleen niet. Het merendeel is namelijk een half jaar of ouder. Dit blijkt uit…

Lees verder
Social

Zorgverzekeraars bereiken meeste mensen via Facebook

Nederlandse zorgverzekeraars bereiken via social media de meeste mensen. De 56 zorgverzekeraars hebben samen bijna 600.000 volgers. Ruim de helft hiervan (57%) volgt zorgverzekeraars op Facebook, hiermee is het potentiële bereik voor de zorgverzekeraars op dat medium dan ook het grootst. Van alle social…

Lees verder
Social

Jumba.nl valt Funda.nl aan met big data

Funda.nl krijgt er een geduchte concurrent bij. Jumba.nl krijgt de naam van de site die opgericht is door Kadasterdata.nl en Newest Industry. Jumba.nl wordt een woningplatform waarin woningdata en omgevingsinformatie in combinatie met sociale interactie de woningmarkt transparanter moeten gaan…

Lees verder
Social

Libresse lanceert ‘truth or dare’ op Instagram

Libresse lanceert een socialmediacampagne die zich grotendeels afspeelt op het populaire socialmedianetwerk Instagram met het bekende spel ‘truth or dare’. Het doel van de campagne is jonge vrouwen te stimuleren om fearless in het leven te staan. De campagne speelt…

Lees verder