Gouden bergen als het gaat om mobile marketing en mobile advertising. Dit jaar groeit mobiel explosief zowel in gebruik als in advertentiebestedingen. Waar de economie achter blijft zien we juist wel explosieve stijgingen in mediabestedingen op smartphones en tablets. Toch is het zo af en toe goed om kritisch te blijven. Adverteerders lopen namelijk nog tegen veel uitdagingen en barrieres aan bij mobiele advertentie inzet.

De uitdagingen liggen met name op het gebied van standaardisatie van kpi’s en advertentieformaten.

Het IAB onderzocht de belangrijkste uitdagingen van adverteerders als het gaat om adverteren op mobiel en hieronder volgen de uitkomsten.

1.  Gebrek aan voor mobiel gestandaardiseerde kpi’s

2 . Gebrek aan gestandaardiseerde advertentieformaten

3.  Lastig om de juiste Richmedia en videoformaten te creëren en te serveren binnen app’s en op mobiele websites

4.  Gebrek aan Mobile Marketing en Mobile Advertising kennis

Bekijk de overige uitdagingen van adverteren op mobiel in onderstaand overzicht.

Uitdagingen adverteren op mobiel

Bron: IAB

Photo: itupictures (cc)