Tablets. Wie heeft ze niet tegenwoordig. Een kind van twee zie je  al ‘swipend’ de tablet gebruiken alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Een fatsoenlijke hap naar binnen krijgen bij een kind is lastiger. Tablets zijn ‘all over de place’ en  Tabletverkeer biedt veel kansen voor advertising.

Het gebruik mag dan kinderlijk eenvoudig zijn, toch blijft het met name nog interessant voor een doelgroep die veel te besteden heeft. De Ipad blijft populair, maar de Android en Windowstablets scoren steeds beter op beeldkwaliteit, gebruiksgemak, prestaties en veelzijdigheid. Niet gek dat deze tablets dit jaar aan een zeer stevige opmars bezig zijn.

Als we naar het advertentiemodel kijken is Tablet dus nog steeds met name interessant voor het bereiken van een koopkrachtige doelgroep.

Door het grotere scherm van de tablet ten opzichte van de mobiel en het meer ‘laid back’ consumeren van de tablet ten opzichte van de desktop  of pc staan gebruikers meer open voor video, mooi beeldmateriaal, en 1 op 1 contact.  Over het algemeen worden tablets vaak in de vroege ochtend maar vooral in de avond en in het weekend gebruikt wanneer de consument open staat en meer tijd heeft voor  ‘ontspannende informatie’.

Maak gebruik van 100% aandacht van de consument en gebruik tabletadvertising met name voor de volgende doelstellingen:

  • Introductie van een app of mobiele game
  • Het vergroten van brand awareness
  • Het creëren van merkvoorkeur
  • Leadgeneratie

Tot slot niet onbelangrijk  is adverteren specifiek op tabletverkeer nog relatief goedkoop. CPC en CPM campagnes vallen voor een exclusief op een tablet gerichte campagne lager uit, omdat de concurrentie nog niet zo hevig is als op het traditionele webverkeer.

Photo: johannl (cc)