De ROI bepalen van je inzet van mobile marketing. Voor veel marketeers een grote uitdaging. Als het gaat om de inzet van mobile marketing in al haar disciplines zien we dat velen overgaan naar het meten van binnenkomende bezoekers door betaalde zoekopdrachten of een banner campagne, e-mail opens, impressies, ingevulde formulieren, leads en CTR’s (Click Through Rates) om zo te bepalen of we op de goede weg zitten.

En zitten we op de goede weg? De CPL (Cost per lead) blijkt dikwijls best tegen te vallen. Niet gek, want we missen het belangrijkste. Offline binnenkomende telefoongesprekken door de inzet van mobile marketing. En dat zijn er veel. Heel veel. De telefoon staat namelijk meer dan eens roodgloeiend door de inzet van mobile marketing.

Zo gelooft dat 62% van de mobiele zoekers het extreem belangrijk is om een organisatie te kunnen bellen als het een product of dienst in overweging neemt. De click2call button wordt dan ook vaak als een van de belangrijkste features gezien op mobiele sites en apps. Niet gek, want uit de meeste cijfers blijkt ook dat maar liefst 70% van alle mobiele zoekopdrachten binnen een uur leid tot een actie. Bekijk het allemaal nog eens op je gemak in onderstaande infographic.

photo:nanagyei(cc)