Widespace, de Europese marktleider in mobile brand advertising, is een partnership aangegaan met Webtech Media in Brazilië. Dankzij deze samenwerking kunnen adverteerders vanaf nu mobile advertenties inzetten in een van ‘s werelds grootste groeimarkten: Brazilië. Daarnaast is het advertentiebereik binnen Europa verder uitgebreid, waardoor adverteerders nu ook in België en Spanje van de zakelijke diensten van Widespace gebruik kunnen maken.

“De verdere uitbreiding van Widespace naar deze landen versterkt onze marktpositie enorm”, zegt Keith Ta, Country Manager Nederland bij Widespace. ”Deze uitbreiding en de samenwerking met Webtech Media stellen ons in staat om onze klanten nog beter te ondersteunen bij de uitvoering van internationale campagnes. We beschikken over een nog groter netwerk van vooraanstaande uitgevers. Bovendien is de samenwerking een perfecte aanvulling op ons huidige advertentiebereik van 200 miljoen unieke smartphone-gebruikers die we elke maand bereiken in de regio’s Europa, Verenigde Staten en het Midden-Oosten en Noord-Afrika.”

Uit onderzoek van Statistica blijkt dat Brazilië 50 miljoen smartphone-gebruikers heeft. Momenteel geven adverteerders in Brazilië bijna 600 miljoen dollar uit aan mobile advertising. De verwachting is dat adverteerders voor 2018 drie miljard dollar gaan investeren in mobile ads. Dit betekent dat de omzet van mobile advertising de komende drie jaar met 500% zal toenemen.

“Onze samenwerking met Widespace is een logische keuze die goed aansluit bij onze groeiplannen. Bovendien biedt het ons de mogelijkheid om de geavanceerde technologie die zij in huis hebben te benutten. Samen zijn we nu in staat zijn om hoogstaande zakelijke dienstverlening te bieden in een van de snelst groeiende mobile advertisingmarkten wereldwijd”, zegt Luiz Crispim, CEO van Webtech Media.

“We zijn verheugd dat Webtech Media onze nieuwe zakelijke partner in Brazilië is. We zien in landen als Brazilië ontzettend veel groeipotentieel in de digitale advertentiemarkt. Bovendien beschikt Webtech Media over een interessant productportfolio, waar onze mobile advertising technologie perfect bij aansluit. Door deze partnership zijn we in staat relevante premium ad ervaringen aan smartphone-gebruikers in Brazilië te bieden”, vult Keith Ta aan.