Benieuwd naar de nieuwste statistieken over e-mailmarketing in Nederland? Wil je weten wat de gemiddelde open ratio is? In juni 2012 introduceerde DDMA, op initiatief van de DDMA Council E-mail, de Nationale E-mail Benchmark. De benchmark biedt inzicht in de verzending van Nederlandse e-mailings en de resultaten hiervan. Voor de marketeer is de benchmark een handige en relevante tool om zijn eigen e-mailmarketingstatistieken te kunnen vergelijken. Op woensdag 11 juni 2014 is tijdens de DDMA E-mail Summit de 3e editie (2014) van de Nationale E-mail Benchmark gepubliceerd.

Deze editie omvat gedetailleerde cijfers gebaseerd op 156.839 verzonden e-mailings binnen Nederland in 2013. Met deze e-mailings zijn in totaal ruim 5,21 miljard e-mails verstuurd. De benchmark 2014 laat een paar opvallende uitkomsten zien op het gebied van gemiddelde open- en klikratio, favoriete dag en tijdstip en in hoeverre segmentatie en dynamische content invloed hebben op de responsratio’s. Ook wordt in deze editie voor het eerst een vergelijking meegenomen tussen desktop en mobiel voor wat betreft de opens en kliks.

Bekijk hier de presentatie over de 2014 Benchmark gehouden op de DDMA E-mail Summit of scroll zelf door de infographic met de grootste highlights.

Nationale email benchmark presentatie 2014 from Jordie van Rijn

Infographic-Nationale-E-mail-Benchmark-2014