Het aantal uren dat we aan media besteden stijgt en in de laatste jaren hebben we er mobieltjes en tablets bij gekregen om tijd aan te besteden. We spenderen per dag gemiddeld 10,1 uur aan media. Van die ruim 10 uur kijken we 132 minuten actief televisie. Hiermee neemt televisie de top positie in. Met 126 actieve minuten per dag staat het mobieltje niet ver achter in deze lijst. Daarna volgen online, tablet, radio en magazines. InMobi deed onderzoek naar mediaconsumptie. Lees verder en ontdek waar we onze mobiele telefoons dit jaar meer frequent voor gaan gebruiken.

Games. Dat is de categorie die men antwoord op de vraag waarvoor de mobiele telefoon dit jaar meer gebruikt zal worden. Op plaats twee staat entertainment direct gevolgd met 17% door Social Media. Het opzoeken van informatie en email staan met 11% op gelijke voet. Slechts 7% geeft aan komend jaar hun telefoon meer te zullen gaan gebruiken voor shopping.

Een tevens opvallende uitkomst uit het onderzoek is het feit dat 82% aangeeft mobiele advertenties te hebben gezien op hun smartphone. Het mediumtype met de grootste impact op aankoopbeslissingen is nog steeds televisie. 57% geeft dit aan. Opvallend is dat mobile op plaats twee staat met 47%. Online neemt plaats drie in met 44%.

Lees alle uitkomsten van dit onderzoek in onderstaande infographic over mediaconsumptie, mcommerce en (mobile) shopping.

inmobi

Bron: InMobi

Photo: vernieman (cc)