Het grootste multimediale platform voor marketing- en communicatieprofessionals de Adfo Groep stelt voor haar abonnees van Adformatie speciale online content beschikbaar.  Het is een volgende stap in de vernieuwing van Adformatie.nl. Bij een deel van de artikelen staat een sleutel, het symbool voor content die alleen voor abonnees van Adformatie toegankelijk is. Het gaat om het laatste nieuws, de duiding daarvan, interviews en artikelen uit de magazines. Een ander deel van de artikelen, zoals alle blogs en algemeen nieuws, blijft toegankelijk voor iedereen.

De afgelopen periode heeft het hele team van Adfo Groep hard gewerkt aan de transitie van Adformatie tot volwaardig crossmediaal platform zo wordt op de website van Adformatie.nl vermeld. Zo werd vorig jaar al het magazine gerestyled en een nieuwe responsive website gelanceerd. Ook zijn er Apple en Android apps geintroduceerd waarbij abonnees altijd toegang hebben tot het magazine, ook als ze de printversie even niet bij zich hebben.

Willem Sijthoff, directeur Adfo Groep, verwoordt deze week in een interview in Adformatie waarom mensen moeten gaan betalen voor een abonnement: ‘Daar hoeven we niet ingewikkeld over te doen: ons businessmodel functioneerde niet meer. Gratis verspreiding door middel van controlled circulation werkt als je blad vol staat met advertenties, en die tijd is helaas voorbij. Daarom schakelen we nu over op het model vrijwel alle andere media hanteren: een combinatie van advertenties en betaalde abonnementen.’

Bron:Adformatie.nl

Photo:mirckmedia photo: mirckmedia (cc)