Millennials, ook wel generatie Y genoemd is een generatie die de studiebanken bijna verlaat of net verlaten heeft en zijn geld begint te verdienen. Voor merken een interessante doelgroep om voor zich te winnen en er voor te zorgen dat de welverdiende centen uitgegeven worden aan haar producten en diensten. Maar hoe loyaal is deze doelgroep en welk mediagedrag vertonen zij?

De 4 ‘content-zaken’ waar millennials wel voor willen betalen
Millennials wordt vaak verweten niet te (veel) willen betalen voor content. Echter niets is minder waar. Want uit onderzoek blijkt dat millenials wel (extra) willen betalen voor:

1. Films (45%)
2.Premium TV (26%)
3. Advertentievrije videos (13%)
4. Games (11%)

Dat millennials verslaafd zijn aan hun smartphone en tablets mag geen geheim meer zijn. De doelgroep is online actiever dan dat er tv gekeken wordt. Gemiddeld wordt er 4.1uur per dag tv gekeken, 4.2uur is men actief op de tablet, en op de smartphone nog eens 2.6uur. Veel van deze tijd op het internet wordt besteed aan online video. Welke type online video en op welke platformen? Bekijk het antwoord in onderstaande infographic.

photo:hygienematters(cc)

millennials

.