Marketeers hebben mobiel omarmd de afgelopen jaren. En terecht. De mogelijkheden van mobiele devices zijn inmens en staan centraal in de wereld die mobile marketing heet.
En als we het hebben over mobile marketing hebben we het over smartphones, tablets, wearables en uiteindelijk over connected devices.  Steeds meer apparaten worden immers verbonden met het internet.

Mobiel en zeker de smartphone kenmerkt een aantal eigenschappen waar marketeers wel raad mee weten. Zo is de mobiele telefoon een persoonlijk medium maar tegelijkertijd ook  een vluchtig medium. Het gebruik kan op elk moment van de dag en onafhankelijk van de locatie plaatsvinden. Tevens is het het medium om informatie te delen (mobile=social) en is het vooral realtime. Consumenten hebben realtime behoefte aan het laatste nieuws over weer, files, updates etc. Tot slot is het een medium waar veel marketeers van smullen als het gaat om data waarop diensten en communicatie afgestemd kunnen worden. Denk hierbij aan locatie en activiteit.

De 5 marketeersdoelstellingen voor mobiel en meer
Wat zijn de doelstellingen bij inzet  van mobiel voor marketeers? Oracle onderzocht het:

1. Het stimuleren van het delen van content ; ‘social sharing’. 38%
2. Het winnen van meer volgers op socialemedia kanalen. 36%
3. Verhogen van online traffic. 33%
4. Marketing bedrijven op het juiste moment binnen de customer journey. 18%
5. Weten waar de consument verblijft. Locatie is key. 11%.

Bekijk alle ins en outs over hoe de moderne marketeer met mobiel omgaat in onderstaande infographic.

 

marketeers.mobiel