Wat ooit begon als een niche strategie is nu een van de belangrijkste strategieën geworden voor de meeste bedrijven; contentmarketing. Niet gek want contentmarketing biedt vele voordelen voor bedrijven. Het aantonen van de expertise binnen je vakgebied er daar een van. Maar ook het beter gevonden worden in Google bij de natuurlijke zoekresultaten en het delen van de content wat een groter bereik oplevert zijn aantrekkelijke voordelen. Uiteindelijk draait het echter allemaal om een betere reputatie van de organisatie. Maar contentmarketing is ook een tijdsintensieve en daarmee dure activiteit. Content kan niet alleen door de hoofdredacteur geschreven worden en het inschakelen van medewerkers met een vlotte pen in dan ook zinvol. Gebruik daarbij onderstaande infographic met de Do’s en Dont’s van Contentmarketing.

Contentmarketing: is het creëren of publiceren van content met als doel een relatie aan te gaan en/of te onderhouden met bestaande en/of potentiële klanten. Met games, apps en wedstrijden kan je je doelgroep motiveren om met je merk bezig te zijn. Toch zijn sociale berichten nog steeds de vaakst voorkomende vorm van content. E-mailnieuwsbrieven, nieuwsartikelen en persberichten maar ook blogposts volgen al snel.

Outbrain heeft in 2013 onderzoek gedaan in haar netwerk en hieruit komt naar voren dat de hoogste engagement plaatsvindt via mobiele devices. De gemiddelde CTR voor content is 34% hoger dan via desktop en 8% hoger dan op de tablet het geval is.

Hieronder  twee infographics. Het belang van contentmarketing voor ZoekmachineOptimalisatie (SEO)  en de Do’s en Don’ts van Contentmarketing.

Bron: Frankhusmann.nl 

Het-belang-van-contentmarketing-voor-SEO-infographic

content marketing

 

Photo: ferreemoney (cc)