Als we het hebben over mobiele marketing dan zijn er 3 kanalen die niet gemist mogen worden. Het gaat om search, social en display. Als we het hebben over search is Google dominant. En Google heeft in april haar algoritme aangepast waarbij mobielonvriendelijke websites gestraft worden. En dat is funest, want dan ben je als merk te vinden op pagina’s waarop je zeker niet gevonden wil worden. Als je al gevonden wordt door consumenten.

Go Mobile Responsive of keer huiswaarts
Google verplicht de adverteerder de mobiele telefoon en tablet serieus te nemen. En terecht. De groei van het aantal consumenten dat dagelijks via haar mobiele telefoon op zoek is naar product of dienst neemt zienderogen toe. Pure interesse van consumenten en als deze niet beantwoord worden met een mobiele landingspagina haken consumenten af. Stuur ze naar pagina’s waar de informatie snel en goed vindbaar is en/of waar de conversie snel kan plaatsvinden. Mobile responsive dus. Want mobiel blijft een vluchtig medium, de consument bepaalt op welk moment van de dag en onafhankelijk van de locatie wanneer hij of zij op zoek is naar jou! Go Mobile Responsive of keer huiswaarts.

 

Mobile.Responsive.Search