Zoekmachine marketing is het doorgaans het belangrijkste kanaal om de hoogste ROI (Return On Investment) te bereiken. En hebben we het over zoekmachine marketing hebben we het in ons eigen land over Google.

Met de opkomst van mobiele devices en tablets is het ook niet vreemd dat Google via het officiële Google Webmaster Central blog heeft aangekondigd dat per 21 april 2015 ‘mobielvriendelijkheid’ een ranking factor gaat worden. Met andere woorden: websites die geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten, krijgen van Google in de mobiele zoekresultaten voorkeur boven websites die geen goede gebruikerservaring bieden.

IAB geeft tips over nieuwe Google SEO strategie voor mobiele websites
Websites die rekening houden met verschillende schermformaten en laadtijden komen in de problemen. Deze websites worden moeilijker vindbaar.  Speciaal voor deze organisaties geeft taskforce Search van het IAB praktische tips waarmee websites SEO mobile gemaakt kunnen worden. Klik hier voor de tips van het IAB.

De missie van de IAB taskforce Search is het bevorderen van de kennis, transparantie en innovatie in de Nederlandse markt voor zoekmachinemarketing. Hieronder vallen zowel zoekmachine-optimalisatie (SEO) als het adverteren in zoekmachines (SEA).

Bron:IAB.nl