Location based marketing biedt adverteerders interessante mogelijkheden om de consument te bereiken. Het biedt ze daarmee ook de mogelijkheid om ludieke campagnes te voeren wanneer de consument zich bijvoorbeeld in de omgeving van retailers/ horeca bevindt. Door middel van location based acties kunnen consumenten heel gericht op de juiste locatie in aanraking komen met u als adverteerder. 

De relevantie tussen location based marketing en  de retail en horecabranche is uitermate hoog.  Het biedt de mogelijkheid consumenten te leiden naar de juiste locatie, maar ook de mogelijkheid om te verleiden langer op de fysieke locatie te blijven.

Met andere woorden; hier liggen voor zowel adverteerders die geen eigen winkel hebben en winkeliers enorme kansen om de consument met de juiste boodschap in de juiste context te bereiken en zo hun voordeel ermee te doen.

Locatie-gebaseerde reclame (LBA) is een nieuwe vorm van reclame die mobiele reclame met plaats gebaseerde diensten integreert. De technologie wordt gebruikt om de consumenten te lokaliseren op hun locatie en locatie-specifieke advertenties op hun mobiele apparaten te tonen

Bekijk onderstaande film van Havas over toepassingen van location based marketing. Meer weten over location based adverteren? Klik hier.

Photo: miss_hg (cc)