Het is al langer bekend. De ‘vergrijzing´van de sociale netwerken. Facebook wordt gedomineerd door dertigers en  het sociale netwerk Twitter groeit nog wel steeds behoorlijk (44% afgelopen jaar). Maar we moeten eerlijk zijn. De groei is vooral terug te vinden in de demografische leeftijdsgroep 55-64 jaar. Bij het Google+ social netwerk dat maar weinig wordt gebruikt door jongeren is het niet veel anders. In dit sociale netwerk is de groei terug te vinden in de leeftijdscategorie 45-54 jaar. Hieronder vind je een totaal overzicht van alle Social Media statistieken waarmee je als mobile marketeer je voordeel mee kan doen. Uit deze infographic kan je concluderen dat langzamerhand sociale media in de volwassenheidsfase terecht is gekomen. Een rol die hierbij ook meespeelt is de landelijke trend van het toenemend aantal internetters onder senioren. En juist deze groep gebruikt steeds intensiever social netwerksites. Vooral om het te testen en uit te proberen, maar toch. Aan de andere kant zien we dat de nu naderende babyboomers sociale media als onderdeel gebruiken van hun digitale levensstijl.

Ben je mobile marketeer bij een (online) retailer? Dan moet je toch echt eens serieus na gaan denken over de mogelijkheden van Pinterest. Pinterest gaat Twitter inhalen als het om traffic en sales gaat voor retailers. Waarbij Twitter er een beperking geldt van 140 karakters kan je  bij Pinterest 500 karakters kwijt inclusief een mooie foto. Pinterest spreekt letterlijk en figuurlijk tot de verbeelding. Veel actievelingen op spreken over wat ze zien op Pinterest en verspreiden het gretig. Bovendien is de verwachting dat er op korte termijn steeds meer functies vrijkomen waar retailers hun voordeel mee kunnen doen.

GRA - social stat inforgraphic_ed copy

Photo: mattimattila (cc)