Adobe publiceerde recent hun digital intelligence briefing die elk kwartaal verschijnt. Centraal in deze versie; de digitale trends voor 2014. Het is moeilijk te ontkennen dat altijd maar met elkaar in contact staan via tientallen verschillende apps voor velen een echte verslaving is geworden. We moeten daarnaast ook niet vergeten dat de mobiele communicatie ons leven makkelijker heeft en wellicht nog makkelijker zal maken. Daarnaast hopelijk ook meer productief en we hopen op nog veel meer creatieve toepassingen in de toekomst. Een ding is zeker mobile is here to stay aldus eConsultancy/ Adobe. Zoals Google CEO Eric Schmith in zijn voorspellingen voor 2014 al riep: “The trend has been mobile was winning. It’s now won”.

In het onderzoek van eConsultancy/ Adobe wordt de vraag gesteld wat van groot belang zal zijn voor hun digitale marketing voor de komende jaren. Zo stijgt het aandeel dat aangeeft dat het begrijpen hoe mobiele gebruikers aankopen doen en hoe ze tot deze beslissing komen van groot belang is, van 47 procent in 2012 naar 62% in 2014. Dat het begrijpen hoe en waar mensen hun verschillende device gebruiken belangrijk is, was men in 2013 al goed doordrongen. 52 procent gaf toen aan dat dit zeer belangrijk was. In 2014 groeit dit cijfer naar 54 procent.

Bekijk ook de 20 marketing statistieken die ons in 2014 bezig zullen houden.

Bron: Quarterly Digital Intelligence Briefing: 2014 Digital Trends

Photo: vernieman (cc)