Zo blijkt uit het Mobile Marketing Engagement studie van responsys dat een zeer interessant onderzoek heeft gedaan onder 1.200 mobiele gebruikers op basis van mobiel engagement. In dit onderzoek wordt ingegaan op de customer lifecycle en de wijze waarop consumenten in elke fase interacteren met hun favoriete merken. Uit dit onderzoek komt naar voren dat 6 op de 10 consumenten een app heeft gedownload van een van haar favoriete merken. Meer dan driekwart interact met de gedownloade apps, en een derde ziet deze als primaire wijze van interactie.Met andere woorden; mobiel geoptimaliseerde websites zijn dus ook nog steeds hard nodig om de dialoog aan te gaan en te interacteren met consumenten.

Uit een eerder onderzoek uit 2013 door Millward Brown in samenwerking met SessionM bleek al dat consumenten twee keer positiever reageren wanneer in mobiele advertenties een beloning wordt aangeboden voor de geïnvesteerde smartphone tijd. Smartphone gebruikers klikken voornamelijk op mobiele banners waarin coupons, tickets voor evenementen of een loyalty programma wordt gecommuniceerd. Consumenten willen vooraf weten wat ze voor hun geïnvesteerde tijd terug krijgen, en wel nog voor er geklikt wordt of op een andere wijze interactie met de mobile banner wordt aangegaan. 76% gaf aan dat de manier waarop de mobile banner wordt gepresenteerd cruciaal is voor het uiteindelijk uitlokken van reactie. Klik hier voor verdere uitkomsten van dit onderzoek.

 Bekijk onderstaande slideshare presentatie waarin de uitkomsten van het onderzoek van Responsys over mobile engagement  worden gepresenteerd.

 

Bron:responsys
photo:afsusa(cc)