Mobile Advertising kannibaliseert op Desktop budgetten. Dat er steeds meer mobiele campagnes draaien op alle mobiele devices en daarmee de budgeten toenemen is dagelijks zichtbaar.

Volgens een nieuwe studie uit Amerika gaat dit echter wel ten koste van desktop uitgaven.

De uitgaven in Digital Marketing in de Verenigde Staten groeien dit jaar met 14%. In deze industrie gaat dit jaar bijna 42 miljard Dollar in om. Een groot gedeelte van deze groei komt voort uit de groei in Mobile Ads. Het is zelfs zo dat vanaf 2014 de uitgaven in Desktop Ads een dalende trend zullen vertonen.

Desktop advertentie uitgaven bereiken nog wel haar hoogtepunt in 2014, waarna het dus daalt.

us digital ad spend

Hiermee zet de trend zich eerder in, dan analisten en marketeers hadden verwacht. De mobile reclame industrie blijkt en blijft een groei industrie, in ieder geval zo toont dit onderzoek aan tot aan 2017.  emarketer vraagt zich ten sterkste af of uitgaven in desktop formaten zoals search, en banners ooit weer zullen groeien.

Als we inzoomen op de groei in mobile budgetten komen deze van display bannering, video en search. SMS en MMS nemen af. Zie hier de ontwikkeling in Amerika.

Foto: johanl (cc)

Lees het complete artikel op eMarketer en klik hier