Dat Mobile marketing onze en andere economieën weer een flinke boost kan geven blijkt wel uit een MMA+ Mobile Marketing Economic Impact Study uit Amerika.  Het mobiele ecosysteem genereert nu al een bijdrage van 139miljard teruggerekend naar de cijfers van 2012.

Over vijf jaar zal dit cijfer omhoogschieten naar 400miljard, wat neerkomt op een jaarlijkse groei van 52. Niet veel industrieën kunnen dit in deze tijden zeggen. 

De economische impact van mobiel op zowel de B2C en B2B werd gemeten aan de hand van 5 categorieën waaronder:

  • Mobiele salesimpact op de Amerikaanse economie
  • Werkgelegenheid gegenereerd via Mobile
  • Uitgaven Mobile Marketing
  • Marketing Impact Ratio
  • Verhouding klantkennis/data opbouw profielen &Privacy issues

Mobile Media Advertisement maakt veruit grootste gedeelte uit van de totale Mobile Marketing Industrie.

MobileMarketingSalesImpactdef

Tot slot zo zijn de conclusies van het onderzoek heeft de industrie er voor gezorgd dat de consument niet langer statisch is. De consument heeft altijd en overal toegang tot informatie en speelt een steeds belangrijker rol als interactieve, creatieve en responsive partner voor bedrijven en merken in het marketingproces. De klant was al Koning, maar nu heeft de consument ook de macht over context en inhoud.

Uiteindelijk leidt de komst van mobile tot een oneindige rijkdom aan mogelijkheden voor innovatie en nieuwe industrieën.

Bron: Mmaglobal.com