Retail en de nieuwste online trends. Een combinatie die menig retail marketeer buikpijn veroorzaakt. De zoektocht van de consument zal steeds vaker online beginnen en ook het aantal online verkopen stijgt met de dag. Maar Internet is ook een extra kanaal naast de reguliere detailhandel en kunnen elkaar versterken. Een groter aanbod van webshops, de snelle ontwikkeling van e-commerce, de laatste trends op het gebied van logistiek en betalen en vooral sociale media spelen een belangrijke rol. De consument zoekt,vergelijkt en vraag op, en dat vooral via de smartphone.  Bovenal zorgt mobile media dan ook voor een evolutie in e-retail.

De winnaars worden de marketeers van morgen die inspelen op deze trends. De belangrijkste feiten op een rij met betrekking tot Mobile:

– 21% van de consumenten doet eerst een mobiele zoekopdracht alvorens tot een offline aankoop over te gaan

– 44% checkt prijzen in de fysieke winkel zelf

– 59% gaat niet tot aankoop over op basis van een online searchopdracht

– Geo-targeting en location based targeting (via GPS of GSM palen) meest interessante vorm van targeting voor retailers.

Future-of-Digital-Retail

Photo: sblackley (cc)