To20 heeft met haar campagne voor de Kids Choice Awards van Viacom grote stappen gemaakt. Een cross mediale campagne, waarbij mobile de hoofdrol speelde. De campagne werd ingezet van 13 tot en met 30 maart om het publiek, kinderen tussen de 6 en de 12 jaar, op de hoogte te brengen en te enthousiasmeren voor de jaarlijkse award show.  

To20, het online advertentienetwerk voor kids en jongeren, ervaart de groeiende rol van mobile als een kans.  Altijd en overal zijn mobiele apparaten binnen handbereik. Ook kinderen vinden steeds vaker hun weg naar tablets en smartphones. ‘Onderzoek bevestigt wat wij zelf ook zien. Kinderen maken steeds meer gebruik van tablets om spelletjes te spelen.’ Aldus Mark Wilmont, Sales manager To20. Een belangrijke reden voor To20 om haar advertentienetwerk ook uit te breiden met campagne mogelijkheden op tablet en mobiel.

Ook uitgevers zien in dat mobile een steeds grotere rol krijgt en ontwikkelen nu steeds meer apps en sites geschikt voor mobile en tablet om ook via deze weg de doelgroep te blijven bereiken.

De keuze voor mobile campagnes is logisch te verklaren, volgens Yigal van Gelderen, Senior Digital Planner van mediabureau MEC wiens rol het is Viacom te adviseren. ‘Op dit moment hebben 2 op de 3 gezinnen een tablet in huis. In maar liefst 70% van de gezinnen met een tablet mogen de kinderen deze ook gebruiken.’ De gemiddelde tijdsbesteding ligt rond de 20 minuten per dag en dan voornamelijk om spelletjes te spelen. Insights waaruit blijkt dat als je kids wilt bereiken, je wel mee moet gaan met de trend van mobile adverteren. Reden genoeg voor MEC om Viacom aan te raden om ook op tablet aanwezig te zijn met de Kids Choice campagne. Er is gekozen voor mobile video, die bij de doelgroep in de smaak viel.  ‘De eerste resultaten van de campagne op tablet zijn boven onze verwachtingen uitgestegen.’ vertelt Mark.