In ieder geval niet de les verslaafden helpen de vernieling in te werken. Laat dat duidelijk zijn. Maar denk eens aan de populaire serie Breaking Bad en realiseer je dat drugsdealers een aantal oeroude principes van marketing bedrijven wel erg goed onder de knie hebben. Er zijn 7 marketinglessen die er uitspringen in het werk dat drugsdealers leveren.

Zo hebben drugsdealers geen budget voor oneindige mediareclames. Alles draait om een kwalitatief product en service! En geef gerust net als de dealer de eerste keer een klein beetje gratis weg en deel je kennis over je producten. Laat de klant bovendien een beetje ‘proeven’ van al het overige moois in je winkel. Maak hem hongerig. De klant wordt lekker gemaakt en als het product echt zo goed voldoet klopt deze binnen ‘no time’ weer bij je aan. En het lijkt voor de hand liggen, maar drugsdealers zijn experts in de klant nooit teleur stellen en bovendien kanjers in relaties op de juiste manier onderhouden.

Nieuwsgierig geworden naar de overige lessen? Bekijk dan onderstaande vermakelijke maar ook leerzame presentatie over de kern van effectieve marketing bedrijven.

Bron: LukasY