Het Global Media Intelligence Report belicht de stand van mediagebruik en advertentie-uitgaven voor  6 grote regio’s en 40 landen. Goed nieuws! De wereldwijde advertentie-uitgaven zullen met 2,8% stijgen. Een teken dat globaal gezien de economie weer aantrekt. Deze stijging is zeker te danken aan de uitgaven in digital advertsing en mobile advertising. Mobile Advertising groeit met 79%!

Mobile Advertising

In het rapport wordt  geschat dat de uitgaven aan digitale reclame dit jaar met 13,0 %  gaan stijgen in vergelijking met 2012. Mobiele uitgaven kennen in dit domein procentueel een nog hogere stijging van 79,7% ten opzichte van vorig jaar.

Hieronder de cijfers in een overzicht.

MobileAdvertisingMobileAdvertising

Lees meer over het rapport op de site van emarketer.com en klik hier.

Ook Intomart GFK gaf deze week in een persbericht positief nieuws voor ons eigen land. De consumptieve bestedingen zullen na 2013 weer aantrekken dankzij online verkopen. Naar verwachting groeit de totale B2C verkoop van producten en diensten van 65,9 miljard in 2012 naar 70,1 miljard euro in 2017 (+6%) en naar 73,6 miljard euro (+12%) in 2020. De versmelting van online
en offline verkoopkanalen is de toekomst van de retail. Het online aandeel van alle B2C verkopen via
smartphone, tablets, etcetera is dé grote aanjager voor de toenemende consumptieve bestedingen,
thuis en in de winkel. Lees het hele persbericht hier.

 

Bron:emarketer/intomart gfk

Photo:Miniyo(cc)