Met een groei van meer dan 100% over de eerste helft van dit jaar ten op zichte van vorig jaar lijkt de advertentiemarkt voor mobiel te zijn ontploft aldus Harm Schweigman (general manager) van mobile exploitant NakkoMedia. Hij geeft in een BNR Radio interview aan dat het adverteren op mobiele devices veel voordelen heeft. Denk daarbij onder andere aan het relevant aanbieden van gepersonaliseerde advertenties op locatie en momenten van gebruik (zoals tijdens tv commercials). 

Dhr Schweigman is voorstander van ‘het engagement model’. Hiermee wordt bedoeld het verleiden en betrekken van de consument bij je merk met als doel een dialoog aan te gaan. In onderstaand radio interview op BNR geeft hij een nadere toelichting.

In vergelijking met de totale mediabestedingen blijft mobiel vooralsnog wel achter. In 2012 ging ongeveer 3% van de totale mediabestedingen naar adverteren op mobiele devices.

Deloitte voert elk half jaar de Online Ad Spend Study uit in opdracht van het IAB. Het aandeel van display advertising binnen zowel mobiele sites als applicaties laat een mooie stijging zien van 3,2% in 2012 naar 6,6% in het eerste half jaar van 2013. Klik hier voor meer details over de groei in adverteren op mobiel.

 

Bron:Nakko/BNR
Photo:stawarz (cc)