Met een advertentie die vanaf elk punt in Nederland te zien is, vraagt NRC Media aandacht voor de eerste editie van ‘Insight Live’, dat op 19 juni 2014 wordt georganiseerd in Gebouw de Nieuwe Liefde in Amsterdam. Tijdens dit event presenteren branche-experts en trendwatchers actuele inzichten uit de sectoren Financiële Dienstverlening, Luxury & Lifestyle en Kunst & Cultuur. De advertentie is te bekijken met een smartphone of tablet waarop de app Layar is geïnstalleerd.

Net als de al langer bekende Insights, met allerlei gedetailleerde en relevante consumenteninformatie, zijn de Insight Live-events bedoeld voor marketeers en decision makers bij adverteerders en mediabureaus. De uitgever van onder andere NRC Handelsblad en nrc.next speelt hiermee in op de behoefte van deze doelgroep aan informatie die helpt bij het ontwikkelen van een zo effectief mogelijke marketing- en communicatiestrategie. “We hebben op dit event plaats voor maximaal honderdvijftig deelnemers; vijftig personen per branche. Door dat aantal beperkt te houden, kunnen we meer de diepte in en de dialoog aangaan”, zegt Edwin de Groot, marketing- en communicatiemanager van NRC Media. “Met deze innovatieve media-aanpak geven wij invulling aan de belofte dat NRC Media een kennispartner is voor adverteerders en mediabureaus.”

De campagne maakt gebruik van Augmented Reality (AR) – een technologie die ervoor zorgt dat er op een scherm live elementen worden toegevoegd aan een beeld van de werkelijkheid. In dit geval is een zogenaamde Geo Layer gemaakt met de naam NRC Media. Na het opstarten van de app kan er op Geo layer geklikt worden en in ‘zoek layers’ daar NRC Media in typen; dan komt de advertentie in beeld op de locatie van de gebruiker, waarbij het lijkt alsof het bord boven hem of haar hangt. Aanraking van het bord laat het formulier verschijnen waarmee men zich kan aanmelden voor het Insight Live-event. De campagne is ontwikkeld naar een idee van new media artist Sander Veenhof.

 

Bron:NRC
 Photo: sndrv (cc)