Location based targeting. Targeting waarbij een advertentie uiting wordt getoond op de mobiel wanneer de gebruiker zich in een specifieke regio, plaats, adres of postcode bevindt. Ooit afgevraagd op welke wijze deze vormen van targeting mogelijk zijn en hoe deze data wordt opgeslagen? Dan hebben wij nu een simpel grafisch overzicht van de BI Intelligence Group die precies laat zien op welke wijze de consument op basis van locatie wordt getarget.

Location Based Targeting en Location Based Data

In het IAB handboek wordt over location based services gezegd dat het gaat om locatiebepaling door GPS of driehoeksmeting aan de hand van zendmasten of wifi netwerken. Uiteindelijk is het zinvol voor adverteerders om anonieme online profielen te koppelen aan de locatie waarop de consument zich bevindt. Op deze wijze kan een adverteerder aanbiedingen doen die op dat moment en op die locatie interessant zijn voor de consument. Interessant voor met name retailers.

Deze vorm van targeting wordt op dit moment al op grote schaal in display advertising toegepast. We kennen verschillende vormen van location based targeting. Deze vormen van location based targeting leveren over het algemeen een veel hogere CTR (ClickThroughRate) op dan campagnes die niet op deze wijze getarget zijn.

De bekendste vormen van location based advertising  zijn:

– Geo Aware  Advertenties

– Geo Fenced Advertenties

– Designated Market Area Advertenties

– Audience  Location Based Targeting Advertenties

Lees meer over deze vormen van Location Based Targeting  en de relevantie voor veel retailers van deze vorm van adverteren en klik hier.

Hieronder een overzicht op welke wijze location based data wordt verworven.

locationbaseddata

Bron: BI Intelligence
Photo: mwiththeat (cc)