Elke onderneming anno nu zit met de vraag. Een mobiele strategie. Wat is het? Welke doelstellingen gaan we hiermee realiseren? Hoe consumeert onze doelgroep deze devices? De eerste stappen worden gemaakt. Responsive webdesign is in trek. Keuzes worden gemaakt met betrekking tot HTML5 Apps vs Native Apps en er wordt meer budget vrij gemaakt voor mobiel als geheel. Marketeers omarmen toch nog niet snel genoeg de nieuwe media wordt beweerd. Ook niet gek, want het ontbreekt soms aan de juiste gegevens, onderzoeken en know how.

Hieronder een korte compilatie van wereldwijde onderzoeken van het afgelopen jaar in een infographic gegoten op welke wijze marketeers omgaan met deze nieuwe uitdagingen.

De belangrijkste bevindingen:

– Slechts 25% van de merken heeft een mobiele strategie (Econsultancy)
– 45% van de bedrijven vertrouwt alleen op ‘desktop sites’ om haar content te promoten (Adobe)
– Bij het maken van mobiele websites wordt er vaak een keuze gemaakt tussen device specific of responsive webdesign (Trighton Interactive)
– Mobiele uitgeven zijn verviervoudigd sinds 2009 (Business Insider)

Veel data komt uit het econsultancy rapport dat te koop is en gedeeltelijk te downloaden via deze link.

2013stats1

2013stats2

2013stats3

2013stats4

2013stats5

digitalmarketingtrendsdef

Photo: Adactio (cc)

Bron: Dotcominfoway/ Uberflipp