De gehele tablet markt is in Q2 2013 vergeleken met dezelfde periode vorig jaar gestegen met maar liefst 65% blijkt uit cijfers van Netbiscuits. Niet alleen Apple iPad maar een hard stijgend percentage Android tablets heeft menig huiskamer bereikt. Was in Q2 2012 nog 60% van de tablet markt in handen van Apple is dit een jaar later gedaald naar 33%. Android stijgt dus van 38% naar 63% dit jaar. We zoeken, checken het nieuws, updaten statussen op diverse social media netwerken en spelen games. Ook geeft 78% aan de tablet dagelijks voor shopping doeleinden te gebruiken. Shopping op de tablet staat in de UK en Frankrijk op de derde positie qua dagelijkse activiteit op de tablet. In de UK geeft 37% aan regelmatig te shoppen op de tablet. De USA en Duitsland heeft shopping op een vierde plaats staan. Ook hier zien we weer dat een slechte tablet ervaring direct impact heeft op verkopen. Een slechte tablet ervaring drijft 46% van de gebruikers direct naar de website van de concurrent.

Tablet en smartphones zijn de snelst geadopteerde technologie ooit. In onderstaande grafiek van comScore is nog eens duidelijk te zien hoe hard beide devices stijgen. Met de komst van al deze nieuwe devices hebben we bijna twee keer zo veel tijd gespendeerd op de digitale media vergeleken met drie jaar terug. Niet alleen smartphones en tablets eisen veel tijd, ook de tijd die we aan de desktop spenderen is gestegen. us mobile device groei

time spend per device

Bron: Netbiscuits / comScore

Photo: kittischoen (cc)