Een schitterende guerrilla stunt voor een van China’s grootste e-commerce websites Yihaodian met gebruik van Augmented Reality. Een campagne om de offline boodschappers online te krijgen. Yihaodian heeft binnen 1 dag 1.000 virtuele winkels geopend op diverse opvallende plaatsen in China. Zo staat een virtuele vestiging in de Forbidden City en op parkeerplaatsen van grote multinationals.

Klaar met werken en gelijk even op de parkeerplaats je boodschappen bij elkaar klikken. Door middel van een augmented reality laag kun je door een complete supermarkt lopen terwijl je dus eigenlijk gewoon op een parkeerplaats rondjes aan het lopen bent. Raar gezicht misschien maar zeker briljant gezien het feit dat Yihaodian een 17% omzet stijging liet zien in 3 maanden tijd.

Yihaodian Chairman Mr. YU Gang said, “The most distinguishing feature of our augmented reality 3D virtual stores is its bringing online shopping to the offline world, combining the advantages of online and traditional retail through constant innovation. Not only is this one-stop shopping experience cost-effective, it’s a direct home delivery service that’s free from the restrictions of store location, shelf space and operating hours through its mobile and e-commerce capabilities. Consumers can enjoy the convenience of online shopping while still having fun purchasing from these virtual stores that are set up in residential communities, offices, parks, and even on the Great Wall.”