In navolging van de andere landen heeft Havas Media Nederland de afgelopen maanden gewerkt aan de introductie van haar mobile marketing label op de Nederlandse markt. Het mobile marketing netwerk Mobext is inmiddels actief in 19 landen en op alle continenten waar Havas opereert. Vanaf nu ook in Nederland.

Roel van den Borne, CEO van Havas Media Nederland: “De verwachtingen van en belangstelling voor mobile zijn erg hoog terwijl de huidige inzet en allocatie van budgetten nog vrij laag blijft. Uit eigen onderzoek van Havas Media onder marketeers in Nederland blijkt dat 33,5% van de adverteerders nog geen mobile campagnes inzet. De meest ingezette mobile activiteiten zijn mobile websites, branded apps en mobile search. Mobile display advertising als relatief makkelijk te integreren vorm wordt nog maar beperkt ingezet. Daarnaast zien we dat mobile actieve adverteerders de “experimentele” fase willen ontgroeien. Het is tijd om mobile structureel en geïntegreerd in te zetten en adverteerders daarbij extra te ondersteunen.”

Eline Deijs, Director of Digital Services van Havas Media Nederland: “Naast onze lokale experts servicen we onze klanten door gebruik te maken van ons wereldwijde Mobext netwerk. Vooral in Azië waar mobile voorop loopt, hebben we de laatste tijd veel resources en expertise opgebouwd. Hier werken we voor klanten zoals Procter & Gamble, Danone, Volvo, Mac Donald’s, Coty, Domino’s Pizza, Hyundai en Coca Cola.”

Mobext levert het complete aanbod aan mobile services zoals onderzoek en analyses, strategische ontwikkeling, content creatie, mediaplanning en -inkoop, app en game development en mobile activatie. Daarbij is analyse en planning een belangrijk onderdeel van een geïntegreerde aanpak binnen de totale online en offline mediamiddelenmix. Mobext opereert vanuit het Nederlandse kantoor in Amstelveen zoals ook de andere digitale expertises van Havas Media, te weten Social Media (Socialyse), Data & Attributie (Artemis), Search engine marketing en RTB.

Bron: Havasmedia

Photo: pinksherbet (cc)