We gebruiken het vrijwel allemaal om ons zakelijk netwerk goed te onderhouden en op te bouwen.  Linkedin.  In april dit jaar heeft Linkedin een vernieuwing van de iOS en Android app doorgevoerd. Als gebruikers hebben we dit met name gemerkt door een verandering in het beginscherm, de mobiele homepage.

Volgens Linkedin  is door de aanpassing op de homepage de ‘engagement rate’ gestegen met 40% met bovendien een toenemend aantal pageviews, social interacties en ‘productedits’. De hernieuwde versie van de linkedinapp  heeft als doel het voor gebruikers makkelijker maken om relevante informatie binnen haar eigen opgebouwde netwerk te ontdekken, hierop te reageren en te delen.

In de aanpassingen van April jl. is ook taalondersteuning toegevoegd voor Nederlandse en Noorse gebruikers op de iPhone en Android app en Turks op de Android app, waarmee het totale aantal ondersteunde talen op 15 komt. Tevens is er nu een proef gaande voor  advertenties in nieuwsstroom van de app.

De Q2 resultaten van LinkedIn zijn wederom in deze tijden van recessie niet slecht te noemen. Het aantal gebruikers staat nu op 238 miljoen, een stijging van 37 procent ten opzicht van vorig jaar. De nettowinst voor het tweede kwartaal dit jaar komt neer op 3.7miljoen dollar, een stijging van 2.8miljoen dollar ter vergelijk een jaar geleden.

Bron:mobileworldlive

Photo:CC:sheilascarborough