Uit onderzoek van Google blijkt dat mannen banners op mobiele telefoons interessanter vinden dan vrouwen. Mannen klikken dan ook veel vaker op banners en zoeken vervolgens naar informatie. Maar zo blijkt uit hetzelfde onderzoek de daadwerkelijke aankoop blijkt vaak uit. Dit in tegenstelling tot het vrouwelijke geslacht. Vrouwen klikken minder op banners  maar deze kliks leiden wel veel vaker tot aankopen. Worden vrouwen sneller verleid? Zit het shopgedrag in de genen? Of  is er wellicht een andere reden te vinden.

Mobiele banners

Zijn mannen dan echt niet te overtuigen om aankopen te doen? Jawel,  als er maar een tegemoetkoming tegenover staat. Denk aan freebies, coupons of een andere tegemoetkoming. Mobiele coupons zijn met name populair in de VS maar worden ook in ons land steeds vaker ingezet. Klik hier voor de voordelen van mobiele coupons.

Uit een onlangs verschenen onderzoek van Comscore blijkt dat banners op mobiele telefoons zorgen voor een stijging in aankoopintentie van 28%. Naast de stijging in aankoopintentie van 28 % toont  het onderzoek nog meer marketing metrics waarbij mobiele banners een aanzienlijke bijdrage leveren.  Zo blijkt dat  banners op mobiel niet alleen een bijdrage leveren aan een  stijgende aankoopintentie  maar ook een bijdrage leveren aan de geholpen merkbekendheid +20% en ´de waarschijnlijkheid het product/merk bij anderen aan te bevelen´ +22%. .

Hieronder de uitkomsten van het onderzoek van Google over banners op mobiel en het verschil in sexe.

 

 

Mobiele banners

 

 

 

Bron:Adweek/Google/Comscore
Photo:d_vdm(cc)